Sabtu, 18 Jun 2011

kiTa saMa2 RaSA..

Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih,Maha Pemurah..

Assalamualaikum...
Apa khabar semua...harap2 sentiasa sihat dan ceria....amin..
Agak lama juga blog ni berentri baru..(lebih la dr satu hari,...hehehe..=..=")..hari berganti hari..perjalanan hidup y kita lalui kadang2 mudah,kadang2 susah...tp kita tetap kna harugi segalanya sebab kita manusia semuanya sama...kita susah,y len pun susah jgk...malah mungkin ade lg y lbih susah..


Nak diceritakan di sini sesuatu y agak mengharukan..(bg aku la..klo korg2 xtau la plak..)

aku n kawan aku jalan2 nk gi kedai..gi beli brg..dia nk wat makan skit..hehehe...then t'serempak la ngan duorg kwan len..terpandang la kad nama diorg..ade satu kertas kecik terselit kat kad nama tu..kawan aku tye diorg..kertas tu ttg  apa..diorg kata kertas tu utk diorg y join program sama2 rasa cmna keadaan org miskin..aku xmasuk campur pun..dengar ja..pas diorg gi,bru la aku tya kawan aku tu kertas tu ttg apa..kawan aku kata..diorg join utk sama2 rasa cmna keadaan org miskin klo xmakan..maksudnya diorg pun xmkn..so,agak terharu la...

zaman skrg bukan senang nk cari org y prihatin..kite bersyukur ade kemudahan y baik,bagus n excellent..ade internet,n so on..tp bg diorg y xpunya apa2,y mkan kais pagi,makan pagi,kais petang mkan petang?mcmna agaknya kan kehidupan diorg y serba kekurangan tu?u all can think by your own ok.

so,kita y dh ade mcm2 ni kna la bersyukur kpd y kt atas tu..Allah s.w.t.... y selalu beri kita rezeki,kesenangan,ketenangan,keampunan,peluang utk hidup di dunia n mcm2 lg...mmg bila kita rasa susah,kita akn mengeluh,tp igt..klo sentiasa mengadu kpd Dia,insyaAllah,segalanya akan beransur pulih mcm biasa..jgn la slalu buntu ja bila masalah ada..kita ada akal y Allah dh bagi..guna sebaik mungkin slagi kita ada masa...kita ada kawan,sahabat..mintak tolong diorg,tya pendapat..jgn ingat kita boleh buat smuanya sorg2...nnti y tertekan diri sendiri,,pastu mula la cri salah org len...

haa...aku ni dh nk start merapu la ni...kang tajuk len cerita len...tp sebelum aku habiskan ni..aku cuma harap kita jgn pikir diri kita ja...mmg la diri kita y kita kena utamakan tp jgn lupa jgk kat org len..jgn jd selfish..kita penat,org len pn penat,kita sakit,org len pn sakit,kita lapar,org len pn lapar,kita ngantok,org len pn sama...cuma y xsama cara pemikiran utk terima ja..sama ada kuat atau lemah..anyway...aku tamatkan kat sini ja..mamai satgi len plak y jadi...
Assalamualaikum..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan