Selasa, 23 Oktober 2012

Hati

Sunyi...Aku cemburu kepada kepada mereka yang benar-benar dapat merasakan kehadiran cinta Ilahi..Aku juga ingin rasa begitu..Namun,bagaimana??Solat,zikir,hadir ke majlis ilmu..aku lakukan tapi tidak sekerap dulu..Mungkin itulah penyebabnya..Aku mula lalai dan leka..Kata hati "ala..rehat sekejap je..","penatla.."..Alasan yang memang selalu aku gunakan..Malu untuk mengaku diri beragama Islam..Malu untuk menegur kesalahan yang jelas di mata..Malu untuk bertemu sahabat-sahabat..Namun,perasaan itu tidak selalu ada..Hanya seketika ia hadir dan pergi..Aku hidup sia-sia..Semangat hanya sekejap sahaja..

Aku tidak faham akan diri aku..Aku mencari-cari..Terasa perit,sesak dengan kehidupan ini..Terlalu menjaga perasaan orang lain sehingga tidak sedar bahawa sedang menyakiti hati mereka..dan menyakiti hati sendiri..

Hati bagaikan mati dan kosong..Kurang tarbiah..atau lebih tepat,TIADA TARBIAH..Pelbagai pengisian dan perkongsian yang sering dilihat..Namun tak ku hiraukan,hanya lihat sepintas lalu..Terasa diri hina,tak berguna,banyak cacat celanya...

Pergaulan??Hump..yang itu jika cerita panjang lebar lain jadinya..cukup sahaja ku katakan 'MASIH DAN MAKIN TIDAK TERJAGA'..Dari kecil aku memang sering bergaul dengan lelaki..sehinggakan aku nyaris untuk menjadi seorang TOMBOY..tapi,alhamdulillah,aku masih sedar akan diriku yang sebenar..Tapi sehingga kini aku kerap dikelilingi lelaki..Inginku bawa diri jauh dari mereka,inginku berbicara hanya yang penting sahaja..namun aku tak tahu bagaimana..sepertinya sangat susah..aku masih mencuba,cuba dan cuba..namun semakin bertambah pula..

Inginku beritahu..kalau ingin bersahabat atau berkawan denganku,ku pesan jangan.bukan aku memilih atau sombong..tapi aku risau akan ada yang terluka..sememangnya sudah lumrah dalam persahabatan akan ada suka dan duka..tapi aku tak yakin jika terluka,kau akan kekal atau akan pergi tinggalkan aku..hati aku tidak mampu untuk menahan pemergian seorang atau terputusnya persahabatan..Jika kau ingin hadir hanya seketika,lebih baik kau jangan pernah hadir..Ia menyeksakan..Jika kau mahu juga,beri layanan yang biasa sahaja,jangan buat aku merasakan kau kan selalu ada untuk aku..

..AKU TIDAK PANDAI BERMASAM MUKA,SENYUMAN DITITIP DIBIBIR BIARPUN HATI TERLUKA,AKU SEORANG YANG TIDAK PANDAI MELUAHKAN RASA..

~JIWA YANG KOSONG~

1 ulasan:

  1. kiri kanan pintu fitnah tersimpang. Cara terbaik yang perlu buat sekarang, rantai kesemua pintu dengan menjaga ikhtilat dan aurat.

    BalasPadam